bioxpert.nl

Je producten verpakken: hier moet je aan denken

Bij het verzenden van producten, komt altijd de vraag om de hoek kijken: hoe zorg ik ervoor dat mijn product zo goed mogelijk bij de ontvanger aankomt?  Niet alleen het uiterlijk van het pakket kan een slechte of goede indruk achterlaten, ook de manier waarop het product verpakt is doet veel met de eerste indruk van de verzender. Vooral wanneer je een webshop hebt, zijn er een paar dingen waar je wat betreft het verpakken van producten echt goed op moet letten om ervoor te zorgen dat je tevreden klanten hebt. Wanneer je dit voor elkaar hebt, kan het eigenlijk niet meer misgaan. Dus aan de slag!

Breekbaar

Op dozen kan staan: breekbaar! Maar dat is niet de enige manier om een medewerker te laten zien dat er voorzichtig om moet worden gegaan met het pakketje. Sterker nog, het is ook de minst effectieve manier. Vaak worden dit soort boodschappen toch over het hoofd gezien en je kan er maar beter zelf voor zorgen dat het product in de doos niet zal breken. Het verpakken van breekbare producten gaat het beste als je gebruik maakt van een luchtkussenmachine. Het product wordt hierbij beschermd door lucht, waardoor eventuele klappen heel goed opgevangen kunnen worden.

Professionaliteit

De manier waarop je producten verpakt heeft een grote invloed op de mate van professionaliteit die je uitstraalt. Met een klein beetje moeite kan je al een bijzonder groot verschil maken. Kies het juiste verpakkingsmateriaal en je bent al een heel eind. Uiteindelijk zorgt een professionele uitstraling ervoor dat klanten blijven kopen, of erover zullen vertellen aan andere mensen. Deze manier van reclame is uiterst effectief.

Uiterlijk  

Wanneer je producten verkoopt is het belangrijk dat je verpakking herkenbaar is, dat de verkoper ziet waar het pakketje vandaan komt en dat het bedrijf terug komt op de verpakking. Hier kun je op verschillende manieren voor zorgen. Je kant de verpakking zelf ontwerpen, een bestaande verpakking herkenbaar maken. Het zal op lange termijn een verschil maken in je klanttevredenheid. Een klant zal namelijk veel sneller tevreden zijn met de verzending als dit pakketje goed aankomt, maar ook goed oogt. Zoals eerder al gezegd heeft dit veel te maken met professionaliteit. Hiermee wek je het vertrouwen van de klant en dit heeft effect op of ze vaker bij je zullen kopen, of je dienst door zullen vertellen aan vrienden. En mond-op-mond reclame blijft uiteindelijk toch een van de beste manieren om klanten te werven.

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2022 bioxpert.nl

Thema door Anders Norén